Utazási információt nyújt, útitervet készít, menetjegyet, szállást foglal, és csoportos utazást szervez.
A különböző szervezetek ügyfélfogadó vagy várótermében látogatókat, ügyfeleket, vendégeket vagy betegeket fogad és üdvözöl, eligazodást, felvilágosítást, segítségnyújtást szolgáló információkat ad, beleértve az időpont-, személy- vagy helyszínegyeztetést is.
Vendégeket fogad, regisztrál, kiadja a szobákat, tájékoztat a szálloda szolgáltatásairól, szobafoglalásokat intéz, továbbá a vendég távozásakor rendezi a szobákat.
Személyesen, írásban telefonon, vagy elektronikus kommunikációs csatornákon (on-line) érkező hívásokat, megkereséseket fogad, kezdeményez; eligazodást szolgáló vagy figyelemfelhívó információkat, tájékoztatást ad, rendszerint közvetlen kapcsolatban van az ügyféllel, illetve azokkal a szervezetekkel, melyek működésével kapcsolatban tájékoztatást ad.
Telefonon vagy más kommunikációs csatornákon (pl. e-mail, sms stb.) fogadja az ügyfelek megkereséseit, kezeli a felmerült problémákat, felvilágosítást, tájékoztatást nyújt az ügyfelek részére, válaszol a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre, valamint az ehhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciók feldolgozását végzi rendszerint távol az ügyfelektől és azoktól a szervezetektől, melyek működésével kapcsolatban tájékoztatást nyújtanak.
A lakosság körében és a szervezeten belül különböző feladatokhoz kapcsolódóan, és különböző témákban kérdéseket tesz fel a megkérdezetteknek, adatokat gyűjt, a válaszokat feljegyzi, majd a kapott utasítások szerint feldolgozza, vagy továbbítja a megbízók részére.
A posta szolgáltatásaihoz kapcsolódó ügyfélkapcsolati tevékenységet lát el.
Ide tartoznak a 422-es alcsoportból a máshová be nem sorolható ügyfélkapcsolati foglalkozásúak.