FEOR-kód 3621-00
Bemutatás
Vagyon- és egyéb biztosításokat értékesít, szerződést köt, tanácsadást nyújt ügyfeleinek.
Jellemző tevékenységek
- felkeresi az ügyfeleket tájékoztatást ad a különféle biztosítási formákról és feltételekről
- felméri az ügyfelek biztosítási szükségleteit
- kidolgozza az ügyfelek számára legmegfelelőbb szolgáltatásokat
- új szerződést köt (ellenőrzi az ajánlatot, viszontbiztosítást köt, rögzíti az igényeket)
- karbantartja a meglévő szerződésállományt (listákat készít, megkeresi az ügyfeleket, megszüntet, reaktivál, módosít szerződéseket, igazolást ad ki)
- kezeli a kimenő és bejövő dokumentumokat (iktatja és érkezteti a dokumentumokat, tájékoztató és panaszos leveleket ír, dokumentumot kér, nyomtatványokat rendel)
- telefonos és elektronikus kapcsolatot tart az ügyfelekkel és a partnerekkel (információt nyújt, szakvéleményt kér, reklamációt kezel, partnerkapcsolatot tart, irodatechnikai berendezéseket használ)
- kárrendezési szolgáltatást nyújt (ellenőrzi az iratokat, felméri a bejelentett károkat, kiszámítja és utalja kárköltséget, elvégzi a nyilvántartási feladatokat, beindítja a regressz követeléseket)
- kiterheli és beszedi a biztosítási díjakat, könyvel, nyilvántartja a szerződéseket
- információk, tanácsok adása biztosítási ügyekben
- szakértői feladat végez (elbírálja a biztosítási ajánlatot, kockázatelbírálást végez, kárszámítást végez, fejlesztési javaslatot tesz)
- pénzügyi szolgáltatást nyújt (elérési szolgáltatást teljesít, visszavásárolja az életbiztosítási szerződést, pénzügyi tranzakciókat végez, kötvénykölcsönt nyújt)
- rutinosan kezeli az irodatechnikai berendezéseket, számítógépet,
- készség szinten alkalmaz adatbázis-kezelőket, táblázatkezelőket, szövegszerkesztőt
- ismeri a vonatkozó jogszabályokat, belső utasításokat, pénzügyi, kockázatelemzési és pénzpiaci ismeretekkel rendelkezik,
Körülmények
Munkakörnyezet
- Idejük nagy részét zárt térben, irodában töltik, de gyakran utaznak, mert a helyszínen végzik a munkát
Egészségügyi tényezők
- Idejük nagy részét zárt térben, irodában töltik, de gyakran utaznak, mert a helyszínen végzik a munkát
Pszichikai tényezők
- Igen jelentős a szellemi megterhelés, mert a szakma egyszerre kíván lojalitást és ügyfélcentrikus magatartást, koncentrációs képességet és felelősségtudatot, továbbá megbízhatóságot és precízséget, valamint jó nyelvi kifejezőképességet
- A hibázásból adódó magas felelősség és az ezt követő döntés igen magas stresszhatást vált ki
- Az egyre kevesebb munkatárs által az idő szorításában végzett munka fokozza a stresszt
Várható változások
- Az elektronikus ügyintézés következtében csökken a foglalkoztatott létszám
- Manuális nyilvántartásokat megszüntetik, csökkennek a papíralapú dokumentumok
- ebben a szakmában is elterjedt a távmunka
- a kapcsolt pénz és bankügyleti feladatok miatt egyre kvalifikáltabb munkaerőt alkalmaznak
- elengedhetetlen a rendszerszemléletű gondolkodás és a munkafolyamat lépéseinek átlátása
- fontos az ügyfélorientált viselkedés, a korrekt tájékoztatás, a reklamációk intézése az ügyfél megelégedésére a cég érdekeinek figyelembevétele mellett
- bizalomgerjesztő megjelenés, önállóság és szabálykövetés egyszerre fontos
- a munkaadóhoz való lojalitás, becsületesség és a korrupció elutasítása feltétele a pályán való megmaradásnak