FEOR-kód 4112-00          
                    
            
                
                 
           
            
                Bemutatás
                
                    Különféle szakterületeken irodai, adminisztratív és dokumentációs jellegű feladatokat lát el; a szervezeten belül a hatáskörébe tartozó szakterület ügyviteli, ügyintézési folyamataiban vesz részt.                
                                                    
                        Jellemző tevékenységek
                        
- Elvégzi a napi adminisztrációs feladatokat (anyag és eszközrendelés, létszámjelentés, szabadságok kiírása, stb.).
 - A beérkező leveleket, bontja, érkezteti válogatja, szétosztja, hivatalsegéd útján való továbbítja.
 - Felveszi a telefonokat, a bejelentkezőket kapcsolja, vagy információt nyújt.
 - Intézi az intézmény külső és belső levelezését, továbbítja a leveleket az illetékesek felé.
 - Számítógépet használ, ismeri az irodai szoftverket, kezeli a faxot, internet használ, másol, scannel.
 - Nyilvántartásokat vezet, adatok gyűjtése és foglal rendszerbe.
 - Kapcsolatot tart az intézmény dolgozóival, a belső egységekkel és a külső szervezetekkel.
 - Iktat, rendszerez és irattároz
 - Értekezleteken jegyzőkönyvet készít.
 - Elvégzi a szükséges archiválási feladatokat.
 - Szükség esetén intézkedik a meghibásodott irodatechnikai berendezések javíttatásáról.
 - Szükség esetén felettese utasítására köteles ellátni bármely más osztályon/részlegen teljeskörű helyettesítési feladatokat.
 - Fogadja a látogatókat.
 - Továbbképzésen vesz részt.
 
                    
                 
                                    
                    Körülmények
                                                            
                            Munkakörnyezet
                            
- Zárt belső térben, irodai körülmények között végzi munkáját.
 - Ritkább esetben kell állnia, illetve járkálnia.
 
                        
                     
                                                            
                            Egészségügyi tényezők
                            
- Zárt belső térben, irodai körülmények között végzi munkáját.
 - Ritkább esetben kell állnia, illetve járkálnia.
 
                        
                     
                                                            
                            Pszichikai tényezők
                            
- Pontosság, monotóniatűrési szükséglet és a munka módszerességi igénye mentális terhelést jelent.
 - Az eredményes munkához elengedhetetlen a csapatban való munkavégzés képessége
 - A váratlan helyzetek érzelmi megterhelést okoznak
 - Gyakori az idő szorításában végzett munka, ami fontossá teszi a stresszhatások kezelését, a figyelemkoncentrációt
 
                        
                     
                                                            
                            Várható változások
                            
- Feladatkörük, funkciójuk az utóbbi időben átalakult, szervezési, managelési feladatokat is elláthatnak.
 - Létszámukat elsősorban a szervezeti rend ésszerűsítése határozza meg, ami részlegek összevonásával és az adminisztrátorok létszámának csökkentésével járt.
 - Így a szakmában elhelyezkedni kívánók lehetőségei a jövőben valamelyest csökkeni fognak.
 - Igazodni kell a gyors technikai változásokhoz és programfejlesztésekhez.
 - Mivel a szakemberek elvégzik az adminisztráció és a dokumentáció egy részét, ennek a munkának a tartalma gyakran változik, gyors igazodást igényel a változó igényekhez.
 - Az elektronikus adat- és információkezelés a szakma alapelvárása.
 - A helyettesítés, más szakmák ismerete elvárás.
 - Az idegen nyelvtudás itt is egyre inkább előtérbe kerül.
 - A szervezőkészség, a pontosság, a precizitás, a jó kapcsolatteremtő készség különösen szükséges feltételei a szakmának.