Általános irodai adminisztrátor

FEOR-kód 4112-00

Bemutatás

Különféle szakterületeken irodai, adminisztratív és dokumentációs jellegű feladatokat lát el; a szervezeten belül a hatáskörébe tartozó szakterület ügyviteli, ügyintézési folyamataiban vesz részt.

Jellemző tevékenységek

  • Elvégzi a napi adminisztrációs feladatokat (anyag és eszközrendelés, létszámjelentés, szabadságok kiírása, stb.).
  • A beérkező leveleket, bontja, érkezteti válogatja, szétosztja, hivatalsegéd útján való továbbítja.
  • Felveszi a telefonokat, a bejelentkezőket kapcsolja, vagy információt nyújt.
  • Intézi az intézmény külső és belső levelezését, továbbítja a leveleket az illetékesek felé.
  • Számítógépet használ, ismeri az irodai szoftverket, kezeli a faxot, internet használ, másol, scannel.
  • Nyilvántartásokat vezet, adatok gyűjtése és foglal rendszerbe.
  • Kapcsolatot tart az intézmény dolgozóival, a belső egységekkel és a külső szervezetekkel.
  • Iktat, rendszerez és irattároz
  • Értekezleteken jegyzőkönyvet készít.
  • Elvégzi a szükséges archiválási feladatokat.
  • Szükség esetén intézkedik a meghibásodott irodatechnikai berendezések javíttatásáról.
  • Szükség esetén felettese utasítására köteles ellátni bármely más osztályon/részlegen teljeskörű helyettesítési feladatokat.
  • Fogadja a látogatókat.
  • Továbbképzésen vesz részt.


Körülmények

Munkakörnyezet

  • Zárt belső térben, irodai körülmények között végzi munkáját.
  • Ritkább esetben kell állnia, illetve járkálnia.

Egészségügyi tényezők

  • Zárt belső térben, irodai körülmények között végzi munkáját.
  • Ritkább esetben kell állnia, illetve járkálnia.

Pszichikai tényezők

  • Pontosság, monotóniatűrési szükséglet és a munka módszerességi igénye mentális terhelést jelent.
  • Az eredményes munkához elengedhetetlen a csapatban való munkavégzés képessége
  • A váratlan helyzetek érzelmi megterhelést okoznak
  • Gyakori az idő szorításában végzett munka, ami fontossá teszi a stresszhatások kezelését, a figyelemkoncentrációt

Várható változások

  • Feladatkörük, funkciójuk az utóbbi időben átalakult, szervezési, managelési feladatokat is elláthatnak.
  • Létszámukat elsősorban a szervezeti rend ésszerűsítése határozza meg, ami részlegek összevonásával és az adminisztrátorok létszámának csökkentésével járt.
  • Így a szakmában elhelyezkedni kívánók lehetőségei a jövőben valamelyest csökkeni fognak.
  • Igazodni kell a gyors technikai változásokhoz és programfejlesztésekhez.
  • Mivel a szakemberek elvégzik az adminisztráció és a dokumentáció egy részét, ennek a munkának a tartalma gyakran változik, gyors igazodást igényel a változó igényekhez.
  • Az elektronikus adat- és információkezelés a szakma alapelvárása.
  • A helyettesítés, más szakmák ismerete elvárás.
  • Az idegen nyelvtudás itt is egyre inkább előtérbe kerül.
  • A szervezőkészség, a pontosság, a precizitás, a jó kapcsolatteremtő készség különösen szükséges feltételei a szakmának.

Keresés

Szükséges képességek

Manuális képesség
Matematikai képesség
Térbeli tájékozódás
Figyelem koncentráció
Problémamegoldás
Kreativitás
Stressz tolerancia
Alkalmazkodóképesség
Pontosság, precizitás
Szervezőkészség
Önállóság
Együttműködőképesség
Empátia
Felelősségvállalás
Kommunikációs készség

Jellemző munkamód

Tárgyias 70%
Személyközpontú 30%
Önálló 80%
Csoportos 20%
Irányító 0%
Végrehajtó 100%

Hasonló foglalkozások

Munkakörök

  • Adminisztrációs ügyintéző
  • Alapítványi ügyintéző
  • Bírósági adminisztrátor
  • Bírósági írnok
  • Dokumentációs ügyintéző
  • Hirdetési adminisztrátor
  • Írnok
  • Közösségi segéd asszisztens
  • Műhelyírnok
  • Office coordinator
  • Sajtófigyelő adminisztrátor
  • Szállodai adminisztrátor
  • Tanfolyami adminisztrátor
  • Tanszéki adminisztrátor
  • Tanulmányi adminisztrátor
  • Törzskönyvező (állatnyilvántartás)
  • Ügyészségi adminisztrátor
  • Üzemírnok