FEOR-kód 2531-00
Bemutatás
Vizsgálja a termékek, szolgáltatások piaci lehetőségeit, eladhatóságukat, bevezetettségüket, kutatja a fogyasztók vásárlási szokásait, marketing-, kereskedelmi, értékesítési terveket állít össze és valósít meg, valamint az új termékek, illetve szolgáltatások bevezetése, a forgalom növelése érdekében reklámtevékenységet végez.
Jellemző tevékenységek
- a felhasználóktól információkat gyűjt és elemez a vállalat vagy az intézmény által gyártott, forgalmazott, vagy szolgáltatott termékekről
- az értékesítés érdekében feltárja a piaci igényeket
- elemzi az adott helyzetet, a már meglévő információkat újra rendezi és elemzi
- a kutatásai során a megfigyelés, a személyes kikérdezés és a kisérlet módszerét használja
- a potenciális vásárlókon kívül elemzi a gazdaságpolitikai, a makro- és mikro-gazdasági környezetet, a piacot érintő hazai és nemzetközi trendeket
- az elemzésekből összegyűjtött információk alapján javaslatokat tesz a vezetőségnek, melyeknek alapján meghozzák a megfelelő döntéseket
- rendszeres prognózist készít a vállalat vagy intézmény tevékenységével kapcsolatban
- statisztikai eljárások alkalmazásával hiteles információkat szerez a kérdéses piacról, vevőről
- programokat tervez és szervez a szervezet céljairól, terveiről, eredményeiről
- elvégzi az ezzel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs munkát
Körülmények
Munkakörnyezet
- részben belső helyszínen dolgozik
- gyakori az utazás, helyszínváltoztatás
Egészségügyi tényezők
- részben belső helyszínen dolgozik
- gyakori az utazás, helyszínváltoztatás
Pszichikai tényezők
- jó elemző, problémamegoldó képességet igényel
- jó kapcsolatépítő és együttműködési készséget igényel
Várható változások
- Fontosabbá válik a magyar termékek képviselete és terjesztése.
- Szélesedik az eladandó termékek köre, fokozódik a versenyhelyzet.
- Nagyfokú mobilitásra lesz szükség a munkavégzéshez.
- Fokozott igény jelentkezik a szakmailag jól képzett piackutatók iránt.
- Várható a környezetevédelmi előírások szigorodása (szellektív hulladékgyűjtés, környezetbarát csomagolás, természetes alapanya, stb), melyeket a piackutatásab, értékesítésbe is be kell építeni.
- Növekszik a manipulatív elemek megjelenése a szakma művelésekor.