Pr-tevékenységet tervező, szervező

FEOR-kód 2532-00

Bemutatás

Részt vesz a szervezet PR-tájékoztatási és kommunikációs feladatainak megvalósításában, a szervezeti imázs formálásában, a cégfilozófia kidolgozásában, a szervezeti arculat elemeinek meghatározásában és érvényesítésében.

Jellemző tevékenységek

  • tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a fogyasztók tájékoztatását
  • információkat gyűjt és elemez a felhasználóktól, a vállalat által gyártott vagy forgalmazott termékekről
  • az értékesítés érdekében feltárja a piaci igényeket
  • a megfigyelés, a kérdőíves vagy személyes kikérdezés, a kutatás, a kísérlet módszereivel elemzi az aktuális helyzetet
  • az elemzésekből összegyűjtött információk alapján javaslatokat tesz a vezetőségnek a pozitív közvélemény fokozása és a jövedelmezőség növelése érdekében
  • kidolgozza és megvalósítja a reklámstratégiát
  • felhasználja és alkalmazza a reklám eszközeit, a hirdetés, a közönségkapcsolat (public relations - PR) és az eladásösztönzés különböző formáit
  • együttműködik a reklámügynökségekkel a különböző kampányok megszervezésekor és kivitelezésekor
  • tárgyalásokat folytat a médiák, valamint a hirdetési ügynökségek képvislőivel
  • programokat tervez és szervez, hogy tájékoztassa a közvéleményt a szervezet céljairól, terveiről, eredményeiről,
  • elvégzi az ezzel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs munkát


Körülmények

Munkakörnyezet

  • részben belső helyszínen dolgozik
  • gyakori az utazás, helyszínváltoztatás

Egészségügyi tényezők

  • részben belső helyszínen dolgozik
  • gyakori az utazás, helyszínváltoztatás

Pszichikai tényezők

  • jó tűrőképességet igényel
  • jó kapcsolatépítő és együttműködési készséget igényel

Várható változások

  • Fontosabbá válik a magyar termékek képviselete és terjesztése.
  • Szélesedik a reklámozandó termékek kapcsolatok köre, fokozódik a versenyhelyzet.
  • Nagyfokú mobilitásra lesz szükség a munkavégzéshez.
  • Fokozott igény jelentkezik a szakmailag jól képzett PR-os ügyintéző iránt.
  • Várható a környezetevédelmi előírások szigorodása (szellektív hulladékgyűjtés, környezetbarát csomagolás, természetes alapanya, stb), melyeket a reklámba is be kell építeni.
  • Növekszik a manipulatív elemek megjelenése a szakma művelésekor.

Keresés

Szükséges képességek

Manuális képesség
Matematikai képesség
Térbeli tájékozódás
Figyelem koncentráció
Problémamegoldás
Kreativitás
Stressz tolerancia
Alkalmazkodóképesség
Pontosság, precizitás
Szervezőkészség
Önállóság
Együttműködőképesség
Empátia
Felelősségvállalás
Kommunikációs készség

Jellemző munkamód

Tárgyias 30%
Személyközpontú 70%
Önálló 70%
Csoportos 30%
Irányító 60%
Végrehajtó 40%

Hasonló foglalkozások

Munkakörök

  • Kommunikációs elemző
  • Közönségkapcsolati felelős
  • Médiatanácsadó
  • Médiatervező
  • PR felelős
  • PR szakreferens
  • Szóvivő