FEOR-kód 2532-00
Bemutatás
Részt vesz a szervezet PR-tájékoztatási és kommunikációs feladatainak megvalósításában, a szervezeti imázs formálásában, a cégfilozófia kidolgozásában, a szervezeti arculat elemeinek meghatározásában és érvényesítésében.
Jellemző tevékenységek
- tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a fogyasztók tájékoztatását
- információkat gyűjt és elemez a felhasználóktól, a vállalat által gyártott vagy forgalmazott termékekről
- az értékesítés érdekében feltárja a piaci igényeket
- a megfigyelés, a kérdőíves vagy személyes kikérdezés, a kutatás, a kísérlet módszereivel elemzi az aktuális helyzetet
- az elemzésekből összegyűjtött információk alapján javaslatokat tesz a vezetőségnek a pozitív közvélemény fokozása és a jövedelmezőség növelése érdekében
- kidolgozza és megvalósítja a reklámstratégiát
- felhasználja és alkalmazza a reklám eszközeit, a hirdetés, a közönségkapcsolat (public relations - PR) és az eladásösztönzés különböző formáit
- együttműködik a reklámügynökségekkel a különböző kampányok megszervezésekor és kivitelezésekor
- tárgyalásokat folytat a médiák, valamint a hirdetési ügynökségek képvislőivel
- programokat tervez és szervez, hogy tájékoztassa a közvéleményt a szervezet céljairól, terveiről, eredményeiről,
- elvégzi az ezzel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs munkát
Körülmények
Munkakörnyezet
- részben belső helyszínen dolgozik
- gyakori az utazás, helyszínváltoztatás
Egészségügyi tényezők
- részben belső helyszínen dolgozik
- gyakori az utazás, helyszínváltoztatás
Pszichikai tényezők
- jó tűrőképességet igényel
- jó kapcsolatépítő és együttműködési készséget igényel
Várható változások
- Fontosabbá válik a magyar termékek képviselete és terjesztése.
- Szélesedik a reklámozandó termékek kapcsolatok köre, fokozódik a versenyhelyzet.
- Nagyfokú mobilitásra lesz szükség a munkavégzéshez.
- Fokozott igény jelentkezik a szakmailag jól képzett PR-os ügyintéző iránt.
- Várható a környezetevédelmi előírások szigorodása (szellektív hulladékgyűjtés, környezetbarát csomagolás, természetes alapanya, stb), melyeket a reklámba is be kell építeni.
- Növekszik a manipulatív elemek megjelenése a szakma művelésekor.